sobota, 12 lutego 2011

Fasolka szparagowa z szalotką i czosnkiem


Fasolka szparagowa króluje na francuskich stołach bardzo często, głównie w postaci dodatku do dania głównego. Właśnie we Francji nauczyłam się, że fasolka nie musi być nudna...polana bułką tartą i masłem (choć ta także jest pyszna), ale może być przygotowywana na wiele sposobów. Oto jeden z nich - prosty, jednakże wart spróbowania. 


Fasolka szparagowa z szalotką i czosnkiem

- ok. 450 - 500g fasolki szparagowej (o tej porze roku to na pewno mrożona lub z puszki),
- szalotka,
- ząbek czosnku,
- dwie pełne łyżki masła,
- natka pietruszki,
- sól, pieprz

Fasolkę gotujemy al dente w osolonej wodzie. Na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy posiekaną drobno szalotkę oraz czosnek. Nie za długo przesmażamy, po czym dodajemy fasolkę. Delikatnie mieszamy. Solimy, pieprzymy, a na końcu posypujemy drobno posiekaną natkę pietruszki. Serwujemy na zimno lub na ciepło.


Usmażona na masełku fasolka ma bardzo delikatny smak podkreślony aromatem czosnku oraz natki pietruszki. Doskonale urozmaici każdy mięsny obiad :)

19 komentarzy:

  1. Musi byc pyszne..;)danie typowe dla mojego m...on kocha czosnek i fasolke,napewno sie ucieszy jak mu takie danie przygotuje;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha, ależ się zgrałyśmy z tymi Scrabblami:D Wspaniałe! Ja fasolkę mogłabym jeść pod każdą postacią, także Twoja od razu podbiła moje serce!
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka ładna, wiosenna fasolka, a pomysł ze scrabble - świetny i jakże wdzięczny:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Stanowczo protestuję !!! ja też chcę taką fasolkę !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewam -w takim razie koniecznie musisz przygotować taką fasolkę. Na pewno będzie smakować Twojemu m :):)

    Aniu - hihi, doskonale się zgrałyśmy :):)

    delikatessen - dziękuję :) a fasolka jest wiosenna i pyszna :)

    kulinarne-smaki- częstuję Cię nią...wirtualnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki prosty i genialny przepis. Na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fasolki dopadam zawsze kiedy zaczyna się sezon :-) Próbowałam jej na wiele sposobów i mam kilka ulubionych. Warto spróbować z siekanymi orzechami. A do tego ziemniaczki w mundurkach. Pyszny, letni obiad <3
    Uścisk!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fasolkę szparagową uwielbiam. Podobną robię, podpatrzoną w Austrii, ale tylko z czosnkiem i octem winnym. Twoja koniecznie do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  9. dla mnie nawet ta najprostsza wersja fasolki z masłem i bułką jest pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. z dodatkami jest przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pat - polecam!!

    Kasiu - z orzechami nie próbowałam, tez ciekawy pomysł. Faktycznie...fasolka to najlepszy letni obiad!

    Eweno - z octem winnym też jest pyszna, bo on podkreśla jej smak. Pozdrawiam:)

    asiejo - racja! w wersji podstawowej też jest rewelacyjna

    Paulo - tak jest!

    OdpowiedzUsuń
  12. moja rodzinka uwielbia fasolkę szparagową, muszę ich zaskoczyć taką wersją :)
    bardzo fajny blog - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. magdo k. - dziękuję za komentarz, zapraszam ponownie i zachęcam do spróbowania tej fasolki ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. zazwyczaj robilam z maslem i bulka, ale z czosnkiem i natka to musi byc calkiem smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam fasolkę szparagową i mogłabym ją jeść pod każdą postacią :)
    Bardzo apetyczna propozycja :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Aga -tradycja tradycją - jest dobre, wiadomo, ale każda nowość jest fajna :)

    Monico - Dziękuję za wizytę i komentarz! Zapraszam ponownie!! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniała ta fasolka. I chociaż nie miałam natki to i tak wyszła super. Zupełnie inny smak niż tej do której byłam i jestem przyzwyczajona (fasolka z bułką tartą i masełkiem).
    Przepis na fasolkę do powtórzenia jeszcze nie raz ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. To prawda- to wspaniała alternatywa dla naszej polskiej fasolki z bułką tartą. Cieszę się,że smakowała. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...