środa, 14 marca 2012

Rillettes z pstrąga

Sezon wędkarski właśnie się rozpoczął... Nie, nie...mnie to nie dotyczy...ja tylko degustuje to, co złowił nasz kochany miłośnik ryb :) Z rybki, którą dostałam zrobiłam między innymi pyszne rillettes - to pasta, którą świetnie je się z chlebkiem na przekąskę w ciągu dnia. We Francji spotykamy głównie rillettes z dziczyzny i z kaczki...to wersje bardziej sycące i tłuste... Jednak tym razem u mnie przekąska bezmięsna :)


Rillettes z pstraga

- 400g pstrąga (u mnie dwa rodzaje - potokowy i tęczowy),
- 2 łyżki serka twarożkowego (taki do smarowania kanapek),
- łyżka kwaśnej śmietany,
- 2 łyżeczki soku z cytryny,
- koperek,
- kolorowy pieprz, sól


Pstrąga ugotowałam na parze. Trwało to jakieś15 minut. Następnie go ostudziłam i rozdrobniłam niedokłądnie widelcem. Dodałam serek, śmietanę, sok z cytryny, posiekany koperek i doprawiłam wszystko pieprzem oraz solą. Wymieszałam i gotowe!

14 komentarzy:

  1. Wspaniała pasta do pieczywa.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię pasty do pieczywa, jako odskocznie od zwyczajnych kanapkowych dodatków. rybne - jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada wspaniale, ze wszystkich past do pieczywa najbardziej lubie te rybne. A lowienie nuzy mnie niemilosiernie, wiec juz nawet nie probuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Heh, ja też nie wiem jak 'panowie' wytrzymują tylko godzin 'przy kiju' ;) I to jeszcze o tak wczesnej porze... Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Bardzo smakowicie się zapowiada ta pasta. Jak tylko "złowię" w rybnym pstrąga, to ją "skręcę" )

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę nakłonić kogoś, żeby złowił dla mnie pstrąga :)
    Świetna propozycja na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  6. ależ ta pasta musi być pyszna:) pięknie wyglada:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie!
    Uwielbiam,choć u mnie na blogu akurat rilettes z kaczki...
    Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  8. koniecznie spróbuję, bo pstrąg to jedna z moich najukochańszych ryb ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie,
    Szana-Banana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. O takie rilletes z rybki musi być przepyszne, a do tego jeszcze zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniała pasta,aż chyba zrobię taką ,no może z innej rybki bo akurat pstrąga nie ma mi kto złowić:)
    A czy wiesz jak robi się taki z mięsa? bo jadłam kiedyś i nie powiem choć tłusty bardzo mi smakował

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na rilletes np. z kaczki potrzeba - ugotowane i rozdrobnione mięso (gotowane z liściem laurowym, tymiankiem, czosnkiem). Mięsko należy wymieszać z tłuszczem i zapasteryzować w słoiczkach. Ale uprzedzam...miesnego też jeszcze nie robiłąm :)

      Usuń
  11. świetny sposób na takie osoby jak ja- czyli ryba raczej średnio lubiana, dlatego takie sposoby to super sprawa

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...