czwartek, 12 kwietnia 2012

Ciecierzyca ze szpinakiem i pomidorami po marokańsku

Po wielkanocnych szaleństwach zachciało mi się kuchni świata. Zakupiłam więc świeży szpinak i zaplanowałam marokański obiad - kurczaka, kuskus i aromatyczną ciecierzycę z pomidorami. Przepis zaczerpnęłam z książki Le Grand Livre Marabout de la Cuisine du Monde w rozdziale o kuchni marokańskiej. Pominęłam dodatek w postaci rodzynek, gdyż nie przepadam za tymi bakaliami na ciepło.


Serdecznie polecam cieciorkę przygotowaną w ten sposób- jej łagodny smak fajnie komponuje się z wyrazistymi przyprawami i chrupiącym szpinakiem. Może stanowić samodzielne wegetariańskie danie (wtedy podwajamy ilość składników) lub być dodatkiem do mięs.


Ciecierzyca ze szpinakiem i pomidorami w marokańskim stylu

- 1 cebula,
- łyżeczka brązowego cukru,
- łyżeczka ziaren kolendry,
- łyżeczka kminu rzymskiego,
- papryczka chili (wg. smaku),
- 400g pomidorów z puszki,
- 400g ciecierzycy z puszki,
- 75g rodzynek (pominęłam),
- skórka z cytryny,
- 30g młodego szpinaku


Cebulę należy pokroić w piórka, zeszlić na oliwie z oliwek, po czym dodać łyżeczkę cukru i smażyć do momentu skarmelizowania cebuli. Po tym czasie dodajemy przyprawy i smażymy jeszcze przez ok. 1 min. Nastepnie dodajemy pomidory, startą skórkę z połowy cytryny. Wszystko dusimy ok. 10-15 minut. Na końcu wrzucamy ciecierzycę - gotujemy całość 10 min. W momencie podania dodajemy szpinak, mieszamy. Możemy dodatkowo doprawić solą.

11 komentarzy:

  1. gotuję wlaśnie jarzynową, żałuję, że nie widzlam wczesniej tego przepisu. Zrobiłabym uzytek z cieciorki. Pozdrawiamy Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ten przepis. Zrobiłabym z rodzynkami :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny przepis!A ja ubóstwiam kuchnię marokańską!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajna i smaczna odmiana po swiatecznych smakach:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Dzisiaj robiłam makaron z ciecierzycą w sosie pomidorowym, żałuję, że nie miałam szpinaku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. i właśnie coś tak zdrowego bym zjadła

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię bardzo podobną ciecierzycę. Pyszności;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale cudowny posiłek! i masz śliczną świeżą bazylię!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda naprawdę pysznie:) a szpinak to ja planuję sobie w tym roku posadzić:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie ma to jak pomidory i cieciorka. Pysznie i uniwersalnie :)
    Podoba mi się kombinacja smaków i aromatów. Kuchnia marokańska należy do tych, które naprawdę za nie lubię!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...