środa, 30 maja 2012

Sangria

Nie ma nic lepszego na upały jak owocowe, mocno schłodzone drinki. Ozdobią każde letnie ogródkowe przyjęcie i ugaszą pragnienie. Sangrię uwielbiam za kolor, hiszpański klimat i składniki, które można dowolnie ze sobą zestawiać. Polecam także wersję z truskawkami i brzoskwiniami.



Sangria

- butelka dobrego czerwonego wina,
- filiżanka porto,
- 100 ml rumu,
- szklanka soku pomarańczowego,
- 1 pomarańcza,
- 1 cytryna,
- goździk,
- odrobina cynamonu,
- miód do smaku



Alkohole  oraz sok dobrze ze sobą wymieszać. Pomarańczę i cytrynę pokroić na cieniutkie plasterki i wrzucić do płynów. Dodać przyprawy. Doprawić miodem - ja lubię słodką i dlatego dodaję dość dużo. Schłodzić w lodówce co najmniej 3h. Podawać jako aperitif.


11 komentarzy:

  1. Bardzo lubię, kojarzy mi się z pierwszymi wakacjami jaki spędziłam z chłopakiem, teraz już 8 lat po ślubie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wrzuciłam już do zakładek. Wypróbuję wkrótce;)

    OdpowiedzUsuń
  3. czuję się mocno skuszona, zapisuję przepis i koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam sangrie :) Warta spróbowania jest w Hiszpanii, tam się nią zapijałam :) Winko łączono ze spritem albo fantą, nie pamiętam już i było duuużo duuużo owocków. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. O tak, znam ten smak.. szczególnie kiedy mowa o wersji schłodzonej ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Pilam sangrie kilka tygodni temu w hiszpanskim pubie...alez byla pyszna! Dzieki za przepis. Na nastepna domowke bede ja serwowac.

    OdpowiedzUsuń
  7. ty dodołas czy ktos za ciebie http://mrozonakawa.pl/przepis/6295-podaj_to_co_najlepsze-czyli_mnie_cytrynowo-_pomaranczowe_marzenie/1

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za czujność. To ewidentna perfidna kradzież. Ale złodziej nie ma chyba wyczucia, gdyż dodaje zdjęcie alkoholu pod przepisem kawowym... Napiszę do włascicieli portalu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Niedługo urządzam swoją pierwszą parapetówkę- więc przepis wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...