poniedziałek, 30 lipca 2012

Sałatka z melonem, fetą i bazylią

Wstyd się przyznać, ale upały całkowicie pozbawiły mnie ochoty na dłuższe przebywanie w obecności moich palników kuchennych... Dlatego dziś prezentuję wytrawną sałatkę z melonem. Krzywicie się na samą myśl? Niepotrzebnie! Melon świetnie komponuje się ze słonymi dodatkami - pewnie znacie włoski klasyk: melon z  szynką parmeńską. Pyyycha....


Lubicie połaczenie arbuza z serem feta? Jeśli tak, to pokochacie także i to: melon + feta... Słodki, miodowy i soczysty melon jest przepyszny w obecności słonawego sera. Szczególnie polecam melony z pomarańczowym miąższem (u mnie melon z Charente) - mają więcej smaku i są bardziej aromatyczne.



Sałatka z melonem, fetą i bazylią

- pół melona (pomarańczowego),
- kostka sera feta,
- kilka listków sałaty,
- dwa pomidory,
- młoda cebulka,
- garść listkó bazylii,
- oliwa z oliwek,
- pieprz



Część bazylii drobno siekamy. Dodajemy ja do oliwy z oliwek, przyprawiamy pieprzem i odstawiamy na ok. 30 min. Liscie sałaty delikatnie drzemy. Melona obieramy ze skórki, pozbywamy się pestek i kroimy w kostkę. Ser feta oraz pomidorki także kroimy w kostkę. Młodą cebulkę siekamy.
Na półmisek wykadamy sałatę, cebulkę, następnie pomidory i kosteczki melona, a także ser feta. Przypozdabiamy listkami bazylii i polewamy oliwą bazyliową.

Do sałatki proponuję podać grzanki z masłem ziołowym.





7 komentarzy:

  1. ja szczerze powiedziawszy, nie mam oporu jeść tzw. zimowych dań latem. Nie robię tego tylko z rozsądku i też raczę rodziną takimi sałatkami, które zimą,nie chcą mi przez gardło przejść.

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. Lista składników wygląda ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super propozycja :) uwielbiam takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda niesamowicie! te kolory, takie letnie, radosne :) Piękna po prostu. i bardzo ciekawi mnie to połączenie smaków ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zanotuję sobie ten pomysł, bo sałatki z owocami i serem to ostatnio moja wielka słabość :) A ta jeszcze taka śliczna w dodatku!

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem szczerze, nie lubię melona. Ale Twoje zdjecia wyglądają tak kolorowo i apetycznie, że nawet mnie zachęcają do zjedzenia ;D.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczna gra kolorów w miseczce. Jestem za takimi nietypowymi połaczeniami smaków!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...