niedziela, 8 grudnia 2013

Szybki truskawkowy piernik ze śliwkami

No i stało się nieuchronne. W tym roku na Święta poszukuję szybkich, ale też i smacznych rozwiązań. Ze sprawdzonych, dobrej jakości składników. Żadnych podróbek smakowych :) Z domową konfiturą i przygotowaną własnoręcznie przyprawą do piernika.

Zapraszam na prosty w wykonaniu piernik. Gotowy do spożycia już po ostudzeniu. Wilgotny dzięki konfiturze truskawkowej. Nie jest za słodki (czego się obawiałam). Przepis pochodzi z tego bloga. Dokonałam oczywiście kilku zmian np. margarynę zamieniłam na masło, gdyż nie toleruję wypieków z jej udziałem. Użyłam konfitury truskawkowej i dałam trochę więcej suszonych śliwek. Polecam!!
 
Szybki piernik z konfiturą i ze śliwkami (2 małe keksówki)


- 125 g masła
- 1 szklanka cukru,
- 2 jajka,
- 3 szklanki mąki pszennej
- 40g domowej przyprawy do piernika,
- 2 płaskie łyżeczki sody,
- 2 łyżki stołowe kakao
- 1 i 1/3 szklanki mleka
- 1 słoik kwaskowej konfitury truskawkowej lub śliwkowej,
- dwie spore garści posiekanych suszonych śliwek

Polewa:
- 3 łyżki kakao,
- 2 łyżki cukru,
- masło ("na oko")

Wszystkie suche suche składniki (mąkę,  przyprawę do piernika, sodę i kakao) wymieszać i odstawić.
Masło, cukier i jajka zmiksować. Miksując na wolnych obrotach dodawać na przemian po trochę mąki z dodatkami oraz mleko i konfiturę. Mieszać do powstania jednolitej masy. Wmieszać suszone sliwki i przełożyć ciasto do keksówek.

Piec w piekarniku nagrzanym do 175 st. C do tzw. suchego patyczka ( ok 40-45 minut).
Ciasto zostawić w blaszkach do wystudzenia. Zimne wyjąć z formy ułożyć na papierze do pieczenia, desce lub blacie. Polać polewą przygotowaną ze stopionych składników.

6 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Jeszcze o takim nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Truskawkowy piernik? Fascynujące :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybko i pysznie, tak lubię! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Truskawkowy piernik! Świetny! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piernik to zdecydowanie moje ulubione ciasto świąteczne <3 i nieświąteczne również ;) takiego przepisu jeszcze nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanie czym zastąpić Harissę dodawana byla w przepisie marokanski kurczak , bardzo bym chciala zrobic ale u nas nie dostanie tych wszystkich przypraw ;(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...