piątek, 23 stycznia 2015

Kokosowe ciasto marchewkowe Rachel Khoo

Rachel Khoo uwielbiam,bo mam tą pewność,że ona kocha Francję w takim samym stopniu jak ja :)
Polecam jej nową książkę "Moja mała francuska kuchnia". Jest przepięknie wydana (bo z ilustracjami jej autorstwa i smakowitymi zdjęciami), podzielona tematycznie i opisowo na francuskie regiony, no i najważniejsze: pozwala odkryć ich różnorodność kulinarną. To właśnie dzięki nim Francja jest dla mnie tak niesamowicie interesująca!


Z tejże książki pochodzi poniższy przepis. Wprawdzie jedno ciasto marchewkowe, z którego byłam bardzo zadowolona, na moim blogu już jest (klik), ale kokosowa wersja Khoo skusiła mnie na tyle,by skorzystać również z jej pomysłu.
Ciasto z tego przepisu wychodzi dość ciężkie, ale jest za to idealnie wilgotne i bardzo sycące!

Kokosowe ciasto marchewkowe Rachel Khoo

- 160g miękkiego masła,
- 200g brązowego cukru,
- 2 łyżeczki cynamonu,
- 1 łyżeczka imbiru,
- 1/2 łyżeczki mielonego imbiru,
- skórka starta z 1 pomarańczy
- 1 łyzeczka soli
- 4 jajka
- 120ml jogurtu naturlanego
- 400g marchwki startej na grubych oczkach
- 400g mąki orkiszowej (w oryginale: razowa)
- 4 łyżeczki proszku do pieczenia (ja dodałam 2)

Polewa:
- 250ml śmietany kremówki
- 2 łyżku cukru pudru
- wiórki kokosowe


Masło utrzeć z cukrem, przyprawami, skórką pomarańczowa i solą. Nadal ubijając dodać jajka, jogurt i marchew. Osobno wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia.
Sucha składniki połączyć z mokrymi. Ciasto przełożyć do wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą formy. Piec od 60-75minut do suchego patyczka w temp.180stopni. 
Gdy ciasto wystygnie zrobić polewę: śmietanę ubić, dodać cukier puder. Ciasto udekorować śmietaną i posypać wiórkami kokosowymi.

4 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...